Літературне меню на всі смаки
9 листопада - день, якого чекали і до якого готувалися і вчителі,
і учні. Зранку учні 3-11 класів узяли участь у інтелектуальному конкурсі
- шкільному етапі Міжнародного конкурсу імені Петра Яцика. Далі - свято рідної
мови, учасниками якого стали молодші школярі. І нарешті довгоочікуваний захід -
літературна кав’ярня. Свої читацькі смаки зміг, напевне, задовольнити кожен.
Попри хворобу частини учнів і вчителів послухати було що.
Приємно відзначити
активну участь учнів. За словами бібліотекаря школи, двері шкільної книгозбіоні
практично не зачинялися, та й виступи учнів у цьому переконали. Дякуємо Юлі
Кошель, Лесі Путятіній, Яні Турубаровій, Насті Ценовій, Лізі Алхутовій, що
змогли донести до дорослих цікавий сюжет, настрій прочитаних творів.
Радує,
що до літературної кав’ярні завітали не лише "філологічні ботаніки",
а й ті, хто має інші захоплення, здібності, але вільний час присвячують
читанню.
І серед учителів-відвідувачів кав’ярні були не лише філологи.
Традиційно до нас на чашку кави заходять учителі початкових класів, історії.
Сьогодні в гостях побували учителі математики і фізичної культури. Про що
говорили дорослі і що слухали діти?
Як виявилося, багато вчителів із
задоволенням читають дитячі твори. Про них розповіли нам Божкова Л. О. (Зірка
Мензатюк «Ангел Золоте Волосся») і Курленкова В. А. (Мар’яна і Тарас Прохасько «Куди
зникло море») А, можливо, не такі вже й дитячі ці книжки, і якась
"доросла" головна думка в них?
Своїми враженнями від прочитаного
поділилися Івашина Г. М. (її розповідь я б назвала так: "Кузьма: про себе і
про нього"), Бистрицька Н. А. (розповідь про Мирослава Дочинця і його
"Вічника"), Скригун Л. Л. (Володимир Лис "Століття Якова"),
Трушик Т. М. (Василь Шкляр "Маруся").
У розповідь кожен намагався
вплести додаткову інформацію про твір чи його автора, тому виступи кожного були
надзвичайно цікавими. Звичайно ж, хотілося б продовжити такі зустрічі, звучали
різні побажання від колег.
За можливість прилучитися до найновіших українських видань хочу
щиро подякувати Івашині Анастасії, нашій випускниці, а нині студентці
Київського національного університету, за активне сприяння поширенню української
книжки у нашій школі.
...............................................................................
І знову квест! Цього разу - фото.
Запрошуємо учнів 6-10 класів стати учасниками фотоквесту "Рослини з легенд"
До свого логічного завершення
дійшов фотоквест «Рослини з легенд». Успішно подолавши чотири етапи цікавих
пошуків рослин та легенд про них, зробивши оригінальні селфі, учасники
підготувалися за вихідні до вирішального етапу. Під час фінального змагання команди
мали продемонструвати знання легенд та інші цікавинки. І з цим завданням усі
впоралися успішно.
Не
так важливо, хто вийшов у переможці, важливо, що кожен отримав позитивний
досвід спілкування, роботи в команді, використання ІКТ саме у навчальній діяльності,
досвід роботи з великим обсягом інформації. Саме такі моменти й відзначила
кожна команда.
Сьогоднішня
вікторина визначила остаточні результати. Переможцем змагань стала команда
«Руйнівники міфів» (10 клас). Молодці! Учні цього класу справді розвіяли не
один міф про себе. У срібні призери просто вирвалася команда «Флора» (6 клас),
правда, саме «командності» учням цього класу й не вистачало. Дякуємо Харитонову
Олексію за небайдужість і активність. Третю сходинку посіла команда «Мафія» (9
клас). Учні цього класу були активними у перших етапах, однак трохи спасували
перед вікториною. Однак Годонюку Роману вистачило і терпіння, й наполегливості
у боротьбі за перемогу. Молодець! Четвертою дійшла до фінішу команда «Патріоти»
(8 клас). Правильні і вчасно виконані завдання щоразу приносили команді по два
бали, однак не вистачило учасникам терпіння у пошуках легенд і згуртованості у
вікторині.
На жаль,
команда «Валерія» не взяла участі у жодному етапі змагань. Мабуть, учні 7 класу
ще не знають, що сьогодні знання здобувають не лише за шкільною партою, а й у
природному середовищі, а життя – великий учитель.
Дякуємо усім,
хто брав участь і допомагав нашим учасникам! До нових змагань!
Вітаємо команди:
6 клас: "Флора" - 21 бал
7 клас:"Валерія" - 0 балів
8 клас: "Патріоти" - 11 балів
9 клас: "Мафія" - 14 балів
10 клас: "Руйнівники міфів" - 23 бали
ЗАВДАННЯ 4
До уваги учасників ІV етапу! Сьогодні вирішили урізноманітнити наше
змагання. Як саме? А ось так: ми пропонуємо легенду, за якою ви маєте
здогадатися, про яку рослину йдеться. Знову ж таки зробити селфі й разом із
назвою надіслати електронною поштою. Не забувайте про додаткові бали, учіться в
десятого класу!
А зараз легенда (точніше, її
уривки, бо Інтернет не завжди на користь тут).
Хохол не вірить, доки не перевірить.
Щодо цієї рослини згадана приказка дуже доречна, бо, незважаючи на те, що
відома вона ще з сивої давнини, на столі українця посіла своє почесне місце
лише кілька століть тому. Можливо, боялися, тому що вона є символом горя і
смутку, а з квітів цієї рослини плели вінки і клали на голову в день трауру. А
вперше, як стверджує легенда, знайшли її на півдні Давньої Еллади. І хоч і
«росте на камені», любить вологу і сонячне місце.
ЗАВДАННЯ 3
Дякуємо учням 6,8, 9, 10 класів за активність. Цікаво, а чим у цей час займаються семикласники? Щодо наступного завдання. Організатори вирішили, що досить бігати навкруг та навколо. Чим гірші сільські вулиці та обійстя дбайливих господарів? Яке село без квітів? Сумне, непривабливе... Та не тільки за пишний цвіт і яскраву красу принаджували
мешканці до своїх осель квіти. Також і красиві легенди, оповиті таємницями,
приваблювали людей. Мало яка з квіток не
таїть у собі історію імені свого. І ця рослина на світлині – не виняток. Вона
майже біля кожного обійстя. А вам доведеться з’ясувати, чию ж садибу прикрашає саме ця квітка.
Традиційно зробити селфі. Дочекатися легенду про цю рослину, і тільки після
цього надсилати інші легенди. УВАГА! Якщо ваш варіант легенди збігається з
варіантом, що пропонують організатори, бал не зараховується.
Завдання 2
Незважаючи на велику різноманітність цієї рослини в Україні
(близько 50 видів), корінною мешканкою назвати її не можна. Персонажі легенд
(які, до речі, вам бажано запропонувати) аж ніяк не українські. Що це за
рослина? Де росте? З якою місією прийшла в наші краї? Саме це і хочемо від вас
дізнатися.
ЗАВДАННЯ 1.
Що ж, вирушаємо на пошуки знайомих незнайомців: хто вони, звідки? Чи доведеться зануритись у глиб віків нашої історії та мови, щоб дослідити біографію рослини, чи, можливо, треба буде шукати іноземного гостя, що обріс нашою історією та назвою? Побачимо.А зараз до уваги зареєстрованих учасників світлина із зображенням рослини, що росте в нашому селі. Придивіться уважно, напевно, ви бували у цих місцях. Велика ймовірність того, що тут бувають ваші батьки. Все. Досить підказок, рушаймо на пошуки.
----------------------------------------------------------------------
Коли гармати гримлять, музи НЕ мовчать
Що таке війна, сьогоднішнім учням, на жаль, багато розповідати не треба. А от про те, як перемагали ворога українці, розказувати необхідно. І не тільки про тих, хто узяв до рук зброю, а й про тих, хто силою слова, власним життям наближав країну до перемоги. Ідея перегорнути разом із учнями 4-7 класів сторінки літературного журналу "Війна у долі й творчості письмеників" з`явилася давно.
Така форма навчального заняття є одночасно і уроком літературного краєзнавства, й історії рідного краю, української та світової літератури, історії України.
Така форма навчального заняття є одночасно і уроком літературного краєзнавства, й історії рідного краю, української та світової літератури, історії України.
Виставка книг та портретів допомогла познайомитися з українськими та зарубіжними письменниками, які були учасниками бойових дій чи писали про війну. І, звичайно ж, не можна було обійтися на цій зустрічі без знайомства з творчістю згаданих письменників. Учителями-філологами зачитано уривки з творів О. Довженка "Мати" та "Повість полум`яних літ".
................................................................................................................................
Квест - це сучасно!
Так вирішили учні десятого класу, ставши учасниками книжкового квесту "До аптеки для душі".
Така форма роботи дозволяє не тільки перевірити знання кожного учня, а й виявити лідерів, учнів, за якими йде команда. Дякую всім за цікаві, оригінальні й часто несподівані завдання обом командам. Дякую Гук Дар`ї, Чепізі Тетяні, Трубачову Руслану за активність і наполегливість!
До дня народження Тараса
Усі учасники начального процесу стали учасниками популярного сьогодні масового заходу -флешмобу. Присвячений він Тарасу Григоровичу Шевченку.
Інтегровані зв`язки при вивченні дисциплін
Немає коментарів:
Дописати коментар