Щоденник курсантки




День чотирнадцятий.  Сьогодні навчання на курсах підвищення кваліфікації виходить за стіни ЗОІППО, і це є добре. У Запорізькому національному університеті на нас чекає зустріч із деканом факультету журналістики Костюком Віктором Володимировичем та завідувачкою кафедри соціальних комунікацій Семенець Оленою Олександрівною. 
У рамках заходів  Південноукраїнського центру медіаграмотності вони розповіли про актуальність проблеми медіакультури, звернули увагу на особливості роботи вчителів із формування медіаграмотності сьогоднішніх учнів. Показали, наскільки важливо орієнтуватися в інформаційному потоці та як організувати роботу з дітьми. Також  викладачі відповіли на питання слухачів курсу, висловили свою готовність допомагати й підтримувати учительські починання. 
     Час збіг так швидко, що ледь не спізнилася на маршрутку. І ось урочиста мить - вручення свідоцтва. Три тижні цікавої роботи й спілкування залишаються як спогад і як дороговказ (щось таке високопарне слово, але іншого не підберу) для подальших учительських буднів. Сподіваюся, зустріч з колегами-курсантками відбудеться скоро: багато хто записався на "філологічні" тренінги. 
       Сфотографувала дорогу додому. День, в принципі, був сонячний, але помітно й хмари. Збіг? Не думаю.




День тринадцятий.   Час "збирати каміння" - посіяне викладачами розумне, добре, вічне. Маю на увазі вихідне тестування. Мене, як завжди, хтось гонить у шию, наробила прикрих помилок. І з цим уже нічого не зробиш, не треба було поспішати. Колеги, здається, задоволені результатом. Далі продовжуємо розмову про своє, про вчительське: про сто і один метод навчання, про компетентності, про досвід. Нагадала вкотре Корицька Г. Р. і про "Соняшник", і про "Учитель року".
Цього дня я презентувала електронне портфоліо, створене на Google сайті, попутно торкнулася й позакласної роботи з предмета. Дякую за увагу до блогу й портфоліо, радо відповім на всі запитання, що виникли під час презентації.
   Знову придбала літературу. Чомусь у перші дні не звернула увагу на дві книжки Марії Візінської "Робота з текстом на уроках української мови як засіб активізації когнітивно-дослідницької діяльності учнів", хоча текстоцентричними технологіями цікавлюся вже давно, елементи впроваджую. Сьогодні ці книги стали моїми. Читаю увесь вечір. А ще ж колискові не співані...   Як без них далі житиму? Хоч просися ще на курси.

День дванадцятий.   Все, "хмарний" час вичерпано. Повертаємося на "круги своя". Сьогодні разом із Корицьким В. Г. говорили про національно-патріотичне виховання учнів в умовах становлення української державності. Багато слухали, ще більше переглядали (колеги просили й на флешки скинути переглянуті ролики), обговорювали почуте й побачене. Тема актуальна, тож у розмові крапку не ставили. 
Сподобалася й лекція, яку читала Присяжнюк Ю. С. - "Технології впровадження андрагогічної моделі навчання в освітній процес". Багато взяла для себе і як предметник, і як заступник. Взагалі, сьогодні вже не уявляю лекції без залучення до співпраці з аудиторією, без цікавої презентації та багатогранності викладача. Тому й слухачі активно включаються в роботу. 
Група наша й справді неординарна, вже й викладачі відзначили це, "жаліючись" куратору.



День одинадцятий. Сьогодні мали зустріч з надзичайно приємною жінкою, творчою вчителькою української мови й літератури Пересунько Тетяною Миколаївною. Уже кілька років Тетяна Миколаївна навчає не лише учнів, а й своїх колег, щедро ділячись власним досвідом і відкриттями. І скільки вже чула її, відкриттів усе більше й більше. Хто вперше познайомився з нею і хто вже був на зустрічах, відзначили титанічну працю Тетяни Миколаївни, її ентузіазм, працелюбність. Колега запросила до "Хмарної майстерні", у якій кожен може знайти для себе багато цікавого й корисного. Запросила завітати й на сайти для учнів 5 класу "Калинове слово", для учнів 6 класу - "Калиновий словоцвіт", для семикласників - "Мовне джерело". Як і всі курсантки, щиро подякувала Тетяні Миколаївні за її сподвижницьку діяльність.  Як добре, коли є за ким іти, до чого прагнути.
     Група готова захищатися. Останні акорди - заповнення сторінки вражень. Самі собою зродилися рядки (хоча поезії не пишу, хіба що для привітань чи КВК): 
У хмарах вчилися літати,
Подальший шлях проектувати.
Висот високих не дістали,
Та на крило все ж міцно стали.
Ми вдячні за науку щиро!
Здоров`я, успіхів і миру!
Між курсантками все частіше лунає пропозиція продовжити курси ще на три тижні.

День десятий.     І знову хмарний понеділок, тому цього тижня зробила все можливе, аби не запізнитися. Цього разу Ірина Миколаївна знайомила з сервісом Quizizz.com. Мені він відомий, працювала в ньому минулого року. У порівнянні з класичною Google формою Quizizz.com є більш цікавим учням вибором аватарки, постійним рейтингом відповідей, хоча перевагу надаю все ж таки Google. Запропонований сервіс можна вбудовувати в Classroom, у якому сьогодні й працювали. З цією системою ознайомилася під час навчання на тренінгу Букач Антоніни, але практики все ж не вистачало. Знайомилися з можливостями  Google+.  
... Уся група активно готується до захисту. Майже готові розробки уроків, кожен хоче зробити його якнайкраще. Я готувала урок з теми "Життєвий і творчий шлях І. С. Нечуя-Левицького". До хмарних додала  ще й веб-сервіс - кросворд, створений в Learningapps. 
Мала б відчувати втому, але почуваюся бадьоро. Швидко добираюся додому, традиційно читаю Роздобудько, а ввечері - співаю колискові. Одна проблема: репертуар слабенький, треба підучити.


День дев`ятий.    До Запоріжжя електричка йде о п`ятій ранку. Маю дві години для читання, аби якось розважитися й не заснути.
   Кінець другого тижня. Щоб не розслаблялися, поставили серйозну лекцію, слухали й говорили про системний підхід у вдосконаленні дидактичної складової освітнього простору сучасного закладу освіти. Було цікаво, особливо, коли йшлося про нову українську школу, її структуру й особливості навчання. Окремі питання викликали дискусію. Взагалі, група цікава й небайдужа до порушених викладачами питань.
    Далі було не так цікаво. Це я про дорогу додому. До Токмака їхала стоячи, ще й на підборах високих. Але це ж додому! Почитати не вдалося. Щось із Роздобудько не дуже складається.


День восьмий.  Сьогодні 5 жовтня. Для мене особливий по-своєму день: два роки тому на світ з`явився хлопчик-диво - Ромчик. По обіді планую поїздку до Пришиба, знімаю з банкомата гроші для подарунка - і неприємність: банкомат з якогось дива "проковтнув" мою картку. "Гаряча лінія" заспокоїла, але свято було зіпсовано. І якби не цікава гостина, так би й сумувала. А чекала у гості курсантів чарівна, приємна, відкрита жіночка - Світлана Богдзієвич. Заочно знайома з нею вже більше року, коли разом проходили навчання з наставниками Галиною Романівною і Тетяною Миколаївною. Ще тоді переглядала її творчі роботи й дивувалася майстерності й креативності. Пізніше бачилися на зустрічі хмарниць у Енергодарі та обласному семінарі у Василівці. І от сьогодні Світлана Миколаївна повела нас і своїх шестикласників у хмари. Так сьогодні діти вивчають фразеологію та й інші мовознавчі розділи. Щиро вдячна колезі, побачила практичне використання сервісу Wizer.Me. Як учитель, я розробляла завдання, а от як у цьому сервісі працюють учні, побачила вперше. Думаю, сподобалася зустріч з неординарною вчителькою і моїм колегам. 
   ...Подарунок Ромчику, гадаю, сподобався. Зняв чобітки після третього маминого нагадування.  А ще й кіндерсюрпиз!
 

День сьомий. Знову 33-я аудиторія. Розглядали психологічні особливості професійного розвитку педагогічного працівника. Важко сказати, чи вдалося  Бабко Т. М. вберегти нас від професійного вигорання, але робила вона все можливе. Лекції проходять сьогодні інтерактивно, креативно, практично-творчо, тож і термінологія сприймається легко. Намагатимуся більш активно використовувати рекомендовані джерела поповнення енергії. Проблема справді актуальна, нехтувати нею не можна.
       Не менш актуальною є сьогодні робота з дітьми з особливими потребами. Лекція Мінакової І. В. розкривала особливості роботи з такими дітьми. Сучасні підходи,  статистика, донесення до аудиторії нормативної бази - все стане в нагоді вчителю в роботі в інклюзивному класі.
    .... Останнім часом захопилася книгами Ірен Роздобудько. Довго шукала її "Гудзик" українською мовою. Нарешті знайшла в Книгарні Є. Більше того, в нявності й "Гудзик-2". Сьогодні розпочала читати... Давно в мене не було скільки часу для читання.  
  
День шостий.  Сьогодні знайомилися з додатком Google - Keep. Такий собі сервіс-нагадування. Молодець,  Google! Знає, наскільки засмічений наш мізок різноманітною інформацією, тому й пропонує корисні речі. Цікавою була спільна робота в презентації. Для себе дізналася новеньке про календар та карту. Якщо календар уже робила, то з картою мала технічні проблеми. Сподіваюся, сьогоднішнє заняття вирішить її. Та й календар, що в портфоліо, бачу вже по-іншому.
Головним завданням курсанток є створення проекту - розробки уроку з використанням різноманітних сервісів. Ось тут дуже доречна допомога методистів, які весь час поруч із нами. Бачу, що за два дні робота кожної з нас значно покращилася. Більш впевнено почувалася, оскільки вже працювала з Google  сайтом. Нова версія справді легка, створювала електронне портфоліо, тож мала нагоду переконатися.
Аби трохи відволіктися від роботи, хоча вона мені нудною і не здавалася,  вирішила піти на побачення з ... театром. Разом із колегами переглянули "За двома зайцями". Сподобалося. Сучасна постановка, неперевершена гра... Зал не раз вибухав сміхом і обдаровував акторів оплесками. Незабаром "Кайдашева сім`я", треба повезти 10 клас. 
Додому повернулася втомлена, але щаслива. Скільки-то для щастя, виявляється, й треба.

День п`ятий.   Знову понеділок. До Запоріжжя дісталися більш-менш нормально, однак на заняття все ж таки трохи спізнилася й дуже через це засмутилася (може, варто б починати заняття в понеділок пізніше?). Це був день хмарних технологій, Ірина Миколаївна Сокол розповідала про цікавий сервіс Plickers. Бачила застосування його на уроці в Пересунько Т. М. Сподобалося, хотіла навчитися, однак доведеться самотужки. Добре, що всі керівники залишають курсантам корисні матеріали.
Взагалі, почувалася цього дня більш впевнено, оскільки робота з інструментами Google мені трохи знайома, та все ж таки нюанси теж важливо знати. Знайомилися з особливостями GSuit. Працювали з сервісом Youtube.  Ірина Миколаївна продовжує знайомити з іншими сервісами. Подобається  Kahoot. Завтра знову будемо "білими й пухнастими" - хмарницями.
... Дочитала "Червоного". Сподобалася книжка, автор залишив місце й для роздумів.
Увечері - практична робота: виконання колискових. І нехай весь світ зачекає, поки я це роблю.

День четвертий.  Сьогодні нашу групу й інших курсантів, педагогів Запоріжжя й області гостинно зустрів Запорізький багатопрофільний ліцей №99. Цього дня заклад презентував свою роботу з питання "Виховний простір як вихідна умова розвитку життєво компетентнісної особистості: теорія, практика, досвід". Високий рівень організації, надійне плече підтримки кожного члена колективу - перше, що вразило з перших хвилин і не відпускало до кінця заходу. Навіть без участі в подіумних дискусіях побачила, що ця школа - для дітей: пісенний флешмоб, виставки дитячих робіт на кожному поверсі, виступи учнів.  
Реально змогла взяти участь у двох подіумних дискусіях: "Реалізція літературно-творчих здібностей молодших школярів у літературній діяльності як запорука розвитку творчого простору" (учитель Музика Г. О.) і "Сучасні форми інформаційно-комунікаційної взаємодії в медіатизованому виховному просторі". Рада, що потрапила саме до цієї ("жовтої") групи, оскільки як філологу цікава як перша, так і друга тема. Молодці, колеги! 
Для себе взяла дуже багато, вже виношую ідеї для свого закладу й предмета.
  .... Дорогою додому знову читаю "Червоного". Класна річ! Не завадило б прочитати тим, у кого мізки ще пересипані пудрою "Всоюзіхарашо"

День третій.   Упродовж дня знайомилися, точніше,  опрацьовували нормативні документи, що стосуються викладання української мови та літератури. Майже в кожної з колег виникають питання, на які отримують компетентні відповіді викладачів Корицької Г. Р. і Шацької Н. М. Предметом актуальної розмови стали оновлені програми для 5-9 класів. 
Завжди цікаво слухати, чим живуть філологи Запорізької області, які здобутки мають освітяни та їх наставники, що нового впроваджують у своїх закладах.
     Дорогою до інституту розпочала читати "Червоний" Андрія Кокотюхи. Резонанс був великий. Сподіваюся, що сподобається.

День другий.
День пройшов майже за Рильським. Як у вірші "Троянди й виноград": у щастя людського два рівних є крила: троянди й виноград, красиве і корисне.
У супроводі тренерів Ірини Миколаївни Сокол і Галини Романівни Корицької опановувала  платформу - Office 365. Для мене більш звичними є інструменти Google. Однак і нова платформа має право на життя в моїй діяльності, є ряд цікавинок, які варто спробувати.
        Справжньою окрасою сьогоднішнього дня стала персональна виставка колеги - заступника директора й учителя української мови та літератури Олени Миколаївни Білоножко. Вишиті бісером картини не залишили нікого байдужим. Погляньте, скільки натхнення у рухах і поглядах цієї красивої жінки!
P.S. Після важкого трудового дня зайшла порелаксувати до Книгарні Є. В захваті! Щойно книжки презентували на книжковому Форумі у Львові - і вже нові видання на полицях. Придбала Роздобудько. А ще в кінотеатрі йде "Червоний". Хотілося б потрапити....

День перший. 
Виїхати за межі Богданівки у понеділок зранку - проблема ще та. Тож втомлені й вимотані дорогою прибилися з колегою до Запоріжжя. Однак уже за хвилин п`ятнадцять невимушеного спілкування з колегами втому як рукою зняло. Скільки захоплень мають наші вчителі: вишивка, стрічкоплетіння, східні танці... Майже всіх об`єднує любов до квітів. Словом, не вишиваю, мабуть, тільки я. 
 На поличці з нетерпінням на мене чекають "Гордієві жінки"  Жанни Куяви. 

1 коментар:

  1. Дуже дякую, шановно колего, за те, що знаходите час для такої конструктивної рефлексії... Спасибі за Ваші відгуки й визнання корисності нашої праці! З повагою, Бабко Т.М. (викладач кафедри менеджменту освіти та психології КЗ "ЗОІППО" ЗОР)

    ВідповістиВидалити