29-30 листопада учні 5-8
класів стали учасниками ГарбузКвесту у рамках програми «Здорова школа». Захід
цікавий не тільки формою проведення, а й змістом. По суті, учні отримали, а
точніше – зібрали тематичний кейс «Гарбуз», до якого додали знання з української мови,
української та зарубіжної літератури, народо- та країнознавства, мистецтва.

, і згадати ідіоми, до складу яких входили б усі названі в уривку рослини. Тож згадали й моркву (скребти моркву, хатня морква), і мак (втерти маку), і згадані вище вирази. Усі переконалися, що не тільки в усній народній, а й в літературній творчості є місце його величності гарбузу.
Отримавши підказку наступної
«адреси» - книжку Жуль Верна, Олександра Гріна чи Даніеля Дефо, команди прямували
до кабінету зарубіжної літератури. Самим організаторам квесту було цікаво
ознайомитися з кримськотатарською казкою «Горіх чи гарбуз», а учні мали ще й за
ключовими словами Крим, татари, гарбуз, казка, горіх назвати твір.
Можливості інтернету та вміння шукати інформацію дали швидкий результат.
Визначити головну думку твору, пояснити значення слів, дібрати до них синоніми
– основні завдання, над якими мудрували учні.
У руках команд – заховане в
ребусі слово «Геродот», що привело їх до кабінету історії. Тут довелося
працювати з гарбузовими традиціями світу, кухнею, предметами з гарбуза,
пам’ятниками цій рослині, фольклором різних народів. Завдання цієї локації
можна охарактеризувати так: складно, але дуже цікаво. Чи знали ви, наприклад,
що в Африці з гарбуза робили мотоциклетні шоломи, а в Киргизії гарбузові бутлі?
Ще в Японії щорічно проходить фестиваль гарбуза – Хіган, а улюбленою стравою
китайців є манти з гарбуза, мексиканці ж полюбляють гарбузове ризотто… Команда
5 класу переконалася, що й фольклор народів світу вражає багатством, а в
прислів’ях знайшлося місце й гарбузу: голова без розуму – порожній гарбуз
(таджицьке), сліпий у себе сам гарбуз зірвав (китайське), і в хорошому
городі гнилі гарбузи знаходять (осетинське); той хоче гарбузів, а той огірків
(німецьке).




Якщо заспівали, то чому б і не
затанцювати? Ще й залучити до руханки якомога більше учнів і вчителів. Тож,
отримавши заховане в QR-коді, слово “м’яч”, команди вирушили до спортивної
зали. З допомогою тренерів за короткий час команди підготували елементи
руханки. Найбільш творчі потім додали й інсценізацію, і театральний гардероб. Молодці, учні 5 й 6 класів!
Перепусткою до останньої локації став звичайний ополоник. Подивувавшись отриманій підказці, найбільш спритні й кмітливі вирушили у правильному напрямку - до їдальні. Скільки б не говорив про гарбуз, а в роті ні солодко, ні солоно. Тому й вирішили організатори і гарбузову кухню продемонструвати, і пригостити учасників квесту. Тож команди спробували гарбузову кашу й бабку, млинці й лаваш з гарбузовою начинкою, суп-пюре. Звичайно, частування було неспроста, оскільки команди мали визначити склад страв. І більшість учасників чудово впоралася і з цим завданням.
Вітаємо учасників квесту, дякуємо
всім, хто допомагав у організації та проведенні заходу. На часі написання
учнями творчої роботи “Що я знаю про гарбуз”, аби організатори побачили,
наскільки кожен учень 5-8 класів був уважним і активним. За відгуками команд,
квест сподобався всім, було весело й цікаво, чекало багато несподіванок, але
всі приємні. Приємно читати слова подяки. Раді, що й труднощі довелося долати,
адже без них ніяк, і каша не була б такою смачною, напевне.
Особливу увагу журі звертало на вміння працювати в команді, взаємодіяти, радитися, співпереживати. І
тут найкращими були шестикласники, набравши 40 балів за роботу в команді (це
максимальний бал!), на другому місці учні 5 класу (31 бал), на третьому -
семикласники (29 балів). Старалися й восьмикласники, однак цього разу перемога
усміхнулася чомусь меншим.
Дякуємо всім за участь! Приємно
чути побажання частіше проводити такі заходи. Що ж, чекайте...
Немає коментарів:
Дописати коментар