Методична скарбничка


Виховуємо патріотами

Пропоную колегам невеличкий текст-вступне слово Олени Павлової, організатора конкурсу "Новела по-українськи", який можна взяти для проведення диктанту. Окрім того, що текст містить ряд орфо- та пунктограм, має ще й значний виховний потенціал.
До речі, й сама книга "Євромайдан: хроніка в новелах" не залишить нікого байдужим. До книжки увійшли кращі тексти, надіслані на конкурс. 
Текст містить 184 слова, сприяє перевірці знань та вмінь написання складних слів, власних назв, частки не з різними частинами мови,  ненаголошених голосних у коренях слів та інш. Серед пунктографічних навичок можна перевірити правила постановки розділових знаків при  однорідних членах речення, неповних реченнях, у складнопідрядних та безсполучникових реченнях  тощо.


Квест "Нема мудріших, ніж народ, учителів"

   
Такий захід своїм колегам запропонували учителі суспільно-гуманітарних дисциплін нашої школи. Вирішили нагадати  вихователям любові, доброти, поваги про духовні надбання українського народу.  Часто, занурюючись углиб наукових явищ, наукових розвідок на тему «Як виховувати дитину», забуваємо прості життєві істини. І неважливо, гуманітарій ти, чи природничник, у скарбниці мудрості завжди  для себе й своїх вихованців кожен знайде пораду, настанову. Тож на конкретних прикладах розглянули принципи й напрямки української етнопедагогіки.
    Де ж шукати той дивний скарб? Як викладачі гуманітарних дисциплін, ми порадили  звернутися до фольклорних джерел. 
      Справді, ніхто не залишився без дорогоцінних перлин народної мудрості. А шукати було де. Усі учасники легко визначили кабінети початкового навчання, де згадали про перший підручник родини - казку, народні свята, що єднають родину, колискові та їх персонажів. 
   А далі подорожуючі виконували більш серйозні, але дуже цікаві завдання, бо, працююючи з фольклорними жанрами, довелося пригадати знання з хімії, фізики, математики... Визначивши наукове відкриття, яке наснилося вченому, учасникам треба було ще й знайти елемент, що часто зустрічається у сталих народних висловах. Або пригадати народні одиниці вимірювання і довести, що для них і сьогодні є місце у сучасній мові. Інша команда з`ясовувала відповідність між народними та науковими астрономічними назвами. А ще одна мала згадати народні прикмети і пояснити їх з точки зору фізики, хімії чи географії. 
 На етапі пісенного квесту учасники прослухали й назвали пісні, що прославляють рід і родину. Не можна не назвати такий важливий напрямок етнопедагогіки як трудове виховання. Кожен учасник згадав не один приклад фольклорних жанрів, у яких оспівується праця та засуджуються лінощі. 
 Згадали й україських богатирів Котигорошка, Вернигору, Вернидуба. Швидко знайшли учасники місце, де дитина має можливість розвиватися фізично й духовно, пізнавати світ, відчувати лікоть товариша. Саме у спортивному залі учасники пригадали народні ігри.

Останнє завдання творчого характеру: зашифрувати у малюнку пісню, показати влучний вислів, провести народну гру.
      Попри переживання (а чи знають? а чи згадають?) колеги легко подорожували, виконуючи завдання. До кожного з них підходили творчо, проявили кмітливість, спритність і, звичайно ж, знання.



     Дякуємо всім за участь. Дякую колегам за творчий підхід у підготовці квесту.
Про цей методичний захід можна також прочитати за посиланням.
.


..............................................................................


Методичні рекомендації щодо вивчення української мови та літератури у 2015-2016 навчальному році.

....................................................

Концепція національно-патріотичного виховання учнів та молоді

................................................................

Знайшла цікавий матеріал про режисера  кінострічки "Тіні забутих предків" 

.......................................................................................

Пропоную колегам орієнтовний сценарій літературного журналу "Війна у долі й творчості письменників".

........................................................................................................

Пропоную колегам та учням старших класів цікаві завдання літературного квесту за творчістю Лесі Українки.

.................................................................................................................

ВРАЗИЛО! На порталі ЗапоВікі знайшла цікаву інформацію про принцип навчання "Перевернутий клас".  Хочу спробувати. Хто зі мною - приєднуйтеся!

Немає коментарів:

Дописати коментар