неділя, 19 серпня 2018 р.

Вчуся, як вчити. Цього разу - онлайн


На час відпустки перевела блог у «сонний» режим: майже не додавала публікації, лише іноді поповнювала свою улюблену сторінку «Корисні посилання». Тож своєрідною прелюдією до початку навчального року став курс від компанії ZNOUA - «TEACH ON» (навчання онлайн). Заповнивши відповідну форму-заявку,  пройшда тестування, за результатами якого була запрошена на тренінги. Серед учасників – учителі української, біології, історії, математики. Не всі працюють у школі, хтось займається тільки репетиторством, але всі усвідомлюють, наскільки важливо уміти організувати навчання (точніше, підготовку до ЗНО) будь-де й будь-коли.


Щодня з 6 по 11 серпня упродовж трьох годин для учасників тривала інтерактивна лекція. Прекрасна програма Click Meeting (шкода, що платна) дозволяла учасникам приєднуватися до обговорення в чаті, тренери мали можливість запрошували до роботи на спільній дошці. Після кожного тренінгу – тестування, за підсумками якого необхідно було набрати не менше 10 балів з 15. Питання кожного тесту вимагали уваги й розуміння матеріалів тренінгів. Далі - домашнє завдання, яке теж забирало до чотирьох годин (проте без нього неможливо було отримати запрошення на наступний тренінг). Тиждень справді виявився напруженим, але вартий того. У цьому можна переконатися, ознайомившись із тематикою занять.
День перший: «Технічні налаштування для онлайн-занять, правила візуалізації». Саме тут ознайомилася з програмами, які дозволяють організувати навчання онлайн. Крім відомого мені Hangouts, тренер запропонувала Skype, Zoom і згаданий вже Click Meeting. У кожного свої переваги й недоліки, але використовувати можна. Хочеться організувати й групову роботу, й мати можливість зробити запис заняття, й створити умови для зворотного зв’язку. Також першого дня говорили про технічні можливості  онлайн-навчання.
День другий: «Планування та структура онлайн-занять». Справді, онлайн-навчання має певні відмінності від традиційного. Тому звертала тренер увагу не тільки на мету, етапи уроку, а й на таймінг та доцільність форм і методів роботи. Надалі учасникам тренінгу допоможуть визначити ефективність уроку такі критерії як керованість, вимірюваність, першочерговість. Цікаво було складати подвійний план, продумувати «зачіпку» уроку.
День третій: «Інтерактивні методи пояснення та взаємодії з учнями». Побачила, що в нагоді стане і «термометр почуттів», і літературний настрій. Цікава робота у віртуальному зошиті та на спільній дошці. Побачила доцільність стрічки часу під час онлайн-занять. Тренер вважає, що ефективними в онлайн-навчанні  є технології розвитку критичного мислення, тож розглянули кілька методів.
День четвертий: «Перевірка практичних завдань за допомогою програм». Незважаючи на те, що володію рядом сервісів перевірки знань учнів, з цікавістю дізнавалася й про нові. Сьогодні варто знати й критерії відбору програм.
День п’ятий: «Особливості роботи з учнями покоління Z». Надзвичайно цікава й корисна інформація для вчителя. Справді, маємо знати, з ким працюємо, які особливості дітей, які підходи будуть правильними. Варто враховувати, що для цього покоління вчитель – не носій інформації, а тому варто знати, як пояснювати, як ставити завдання, як налагоджувати взаємодію.
День шостий: усі охочі давали «відкриті» онлайн-уроки, де в ролі учнів були учасники тренінгів. Було дуже цікаво й повчально.
Загальне враження від курсу прекрасне! Знайшла однодумців (і не лише серед філологів), отримала масу вражень, нові знання й навички. Вдячна компанії ZNOUA за титанічну працю й готовність ділитися досвідом, адже кожен із тренерів є викладачем.
Для тих, хто бачитиме в соціальних мережах інформацію про цей курс, зареєструйтеся. Не пошкодуєте.


Немає коментарів:

Дописати коментар