На час відпустки перевела блог у «сонний» режим: майже
не додавала публікації, лише іноді поповнювала свою улюблену сторінку «Корисні посилання». Тож своєрідною прелюдією до початку навчального року став курс від компанії ZNOUA - «TEACH ON» (навчання
онлайн). Заповнивши відповідну форму-заявку, пройшда тестування, за результатами якого була запрошена на тренінги. Серед учасників –
учителі української, біології, історії, математики. Не всі працюють у школі,
хтось займається тільки репетиторством, але всі усвідомлюють, наскільки важливо
уміти організувати навчання (точніше, підготовку до ЗНО) будь-де й будь-коли.
Щодня з 6 по 11 серпня упродовж трьох годин для
учасників тривала інтерактивна лекція. Прекрасна програма Click Meeting (шкода, що платна) дозволяла учасникам приєднуватися
до обговорення в чаті, тренери мали можливість запрошували до роботи на спільній дошці. Після
кожного тренінгу – тестування, за підсумками якого необхідно було набрати не
менше 10 балів з 15. Питання кожного тесту вимагали уваги й розуміння матеріалів
тренінгів. Далі - домашнє завдання, яке теж забирало до чотирьох годин (проте
без нього неможливо було отримати запрошення на наступний тренінг). Тиждень
справді виявився напруженим, але вартий того. У цьому можна переконатися, ознайомившись із тематикою занять.
День перший: «Технічні налаштування для онлайн-занять,
правила візуалізації». Саме тут
ознайомилася з програмами, які дозволяють організувати навчання онлайн. Крім
відомого мені Hangouts, тренер запропонувала Skype, Zoom і згаданий вже Click Meeting. У
кожного свої переваги й недоліки, але використовувати можна. Хочеться
організувати й групову роботу, й мати можливість зробити запис заняття, й створити
умови для зворотного зв’язку. Також першого дня говорили про технічні
можливості онлайн-навчання.
День другий: «Планування та структура онлайн-занять». Справді, онлайн-навчання має певні відмінності від традиційного. Тому звертала тренер увагу не тільки на мету, етапи уроку, а й на
таймінг та доцільність форм і методів роботи. Надалі учасникам тренінгу
допоможуть визначити ефективність уроку такі критерії як керованість,
вимірюваність, першочерговість. Цікаво було складати подвійний план,
продумувати «зачіпку» уроку.
День третій: «Інтерактивні методи пояснення та взаємодії
з учнями». Побачила, що в нагоді
стане і «термометр почуттів», і літературний настрій. Цікава робота у
віртуальному зошиті та на спільній дошці. Побачила доцільність стрічки часу під
час онлайн-занять. Тренер вважає, що ефективними в онлайн-навчанні є технології розвитку критичного мислення,
тож розглянули кілька методів.
День четвертий: «Перевірка практичних завдань за допомогою
програм». Незважаючи на те, що
володію рядом сервісів перевірки знань учнів, з цікавістю дізнавалася й про
нові. Сьогодні варто знати й критерії відбору програм.
День п’ятий: «Особливості роботи з учнями покоління Z».
Надзвичайно цікава й корисна інформація для вчителя. Справді, маємо знати, з
ким працюємо, які особливості дітей, які підходи будуть правильними. Варто
враховувати, що для цього покоління вчитель – не носій інформації, а тому варто
знати, як пояснювати, як ставити завдання, як налагоджувати взаємодію.
День шостий: усі охочі давали «відкриті» онлайн-уроки, де в ролі
учнів були учасники тренінгів. Було дуже цікаво й повчально.
Загальне
враження від курсу прекрасне! Знайшла однодумців (і не лише серед філологів),
отримала масу вражень, нові знання й навички. Вдячна компанії ZNOUA за титанічну працю й готовність ділитися досвідом,
адже кожен із тренерів є викладачем.
Для
тих, хто бачитиме в соціальних мережах інформацію про цей курс, зареєструйтеся.
Не пошкодуєте.
Немає коментарів:
Дописати коментар